Pomysł na aktywną wiosnę – joga

Pomysł na aktywną wiosnę – joga

Wiosna jest idealną porą roku, podczas której stawiamy sobie nowe cele i wymagamy od siebie więcej. Bardzo często, wraz z rozpoczęciem się wiosny, wiele osób zaczyna biegać, jeździć na rowerze oraz uczęszczać na siłownię. Dość duża część osób aktywnych fizycznie, wybiera praktykowanie jogi. Jest to zbiór rozmaitych ćwiczeń relaksacyjnych, które można dziś ćwiczyć wraz z instruktorem, jak i samotnie. Od kilku lat, joga cieszy się szczególnym zainteresowaniem. Coraz więcej jest szkół, w których można poznać konkretne zestawy ćwiczeń i nauczyć się, jak w prawidłowy sposób wykonywać poszczególne ćwiczenia.

Ciepłe powietrze, słońce oraz rozkwitające rośliny i drzewa, to elementy krajobrazu, jakie wpływają na nas pozytywnie. Wiele osób ćwiczy jogę w plenerze, ze względu na sprzyjające warunki i wygodę. Jednak znaczna większość jogistów uczęszcza na zajęcia do szkoły. W sali można rozłożyć maty oraz stosować różnorodne akcesoria do jogi. W specjalnym pomieszczeniu panuje cisza i spokój – niekiedy instruktor jogi włącza uspokajającą, kojącą muzykę, by ćwiczenia wykonywało się przyjemniej.
Na zajęcia z jogi uczęszcza wiele osób, dzięki czemu i my możemy wybrać się tam z bliską nam osobą. Zawsze raźniej jest rozpocząć zupełnie nowy rodzaj ćwiczeń z kimś.

Joga dla każdego

Z ofert szkół jogi oraz prywatnych instruktorów, najczęściej korzystają kobiety. Warto jednak dodać, że ze względu na specyfikę ćwiczeń, jaką charakteryzuje się joga, każdy z nas może zacząć ją praktykować. Joga jest więc odpowiednią formą relaksu zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn w każdym wieku. Najmłodsi uczestnicy jogi mogą mieć kilkanaście lub nawet kilka lat.

Poziom trudności, jakimi cechują się ćwiczenia jogi, jest bardzo niski. W znacznej większości, są to bowiem ćwiczenia na rozciąganie. Istnieją zestawy trudniejsze i prostsze, które można dobrać według swoich indywidualnych możliwości. Wiele osób, które decydują się na rozpoczęcie swojej przygody z jogą, najpierw zaczynają uczęszczać na zajęcia, by wiedzieć, w jaki sposób wykonywać konkretne ćwiczenia.

akceosria do jogi

Korzyści z praktykowania jogi

Wiele jest korzyści, jakie wiążą się z regularnym praktykowaniem jogi. Jest to jednak z wielu form aktywności fizycznej, którą może praktykować dosłownie każdy. Wybierając jogę i odpowiednie zestawy ćwiczeń, nie będziemy długo musieli czekać na efekty:

  • Lepsza kondycja ruchowa – praktykując jogę, już po kilku tygodniach możemy zauważyć efekty, jakie towarzyszą regularnym ćwiczeniom. Poprawia się rozciągliwość mięśni i sprężystość ciała.
  • Poprawa stanu psychicznego – zgodnie z zasadą ‘w zdrowym ciele zdrowy duch’, większość z nas zgodzi się z faktem, iż joga ma zbawienny wpływ na naszą psychikę. Praktykując przez godzinę, kilka razy w tygodniu, zapewniamy sobie znaczną poprawę zdrowia psychicznego. Joga zawiera bowiem same zestawy ćwiczeń rozciągających, które mają również za zadanie nas uspokoić.
  • Wpływ na zdrowie – stan naszego organizmu znacznie się polepsza, jeśli decydujemy się na regularne praktykowanie wybranej aktywności fizycznej. Joga nie przeciąża naszego organizmu i pozytywnie wpływa na naszą kondycję psychoruchową.
  • Aktywna forma spędzania wolnego czasu ma praktycznie same korzyści. Jest to więc alternatywa, która umożliwia nam spędzanie czasu w nieco inny sposób. Joga, jako ćwiczenia relaksujące i uspokajające, pozwala nam się wyciszyć po ciężkim dniu. Serie wybranych ćwiczeń ukoją nasze zmysły i pozwolą nam się rozluźnić.